Kérdezzük meg a gyereket az okokról, próbáljuk megérteni az indokait, és vizsgáljuk meg saját nézőpontunkat, hozzáállásunkat is!
Sok gyermek élete feszítettebb tempót diktál, mint egy átlagos felnőtté. Tanórák, leckék, szakkörök, versenysport, angol... Nézzük meg, mi az, ami kötelező, és mi az, amitől esetleg el lehetne búcsúzni! Kevesebb feladat = több pihenésre fordítható idő.
Rohanás helyett tekintsünk az angol órákra lehetőségként! Ha meg tudjuk oldani, kössük össze a tevékenységet további élményekkel, mint a közös fagyizás a kedvenc cukiban, vagy a minőségi kapcsolati idő kettesben. Így a gyerek nem csak az angolozást fogja várni egész héten, hanem a közösen eltöltött időt is.
Ahelyett, hogy egész héten veszekednénk a gyerekkel, egyszerűen csak legyünk egyértelműek. Mondjuk el, mit várunk tőle, mit jelent ez nekünk, és mennyiben gondoljuk, hogy ez ugyanolyan természetes dolog, mint az óvoda vagy iskola. Felesleges egész héten idegesítenünk magunkat valamin, ha a végeredmény így is, úgy is ugyanaz.
Ha nem akar angolozni a gyerek, pedig már mindent megpróbáltunk, ne adjuk fel! Megvesztegetés és alkudozás helyett inkább fordítsuk az energiánkat az odafigyelésre. Halgassuk a hanganyagokat vagy nézzük a mesét együtt. Így sokkal nagyobb esélyünk van felfedni a háttérben húzódó okokat, és rávenni a csemeténket az angolozásra, mint nyomással vagy erőszakkal.
Kérdezzük meg a gyereket az okokról, próbáljuk megérteni az indokait, és vizsgáljuk meg saját nézőpontunkat, hozzáállásunkat is!
Sok gyermek élete feszítettebb tempót diktál, mint egy átlagos felnőtté. Tanórák, leckék, szakkörök, versenysport, angol... Nézzük meg, mi az, ami kötelező, és mi az, amitől esetleg el lehetne búcsúzni! Kevesebb feladat = több pihenésre fordítható idő.
Rohanás helyett tekintsünk az angol órákra lehetőségként! Ha meg tudjuk oldani, kössük össze a tevékenységet további élményekkel, mint a közös fagyizás a kedvenc cukiban, vagy a minőségi kapcsolati idő kettesben. Így a gyerek nem csak az angolozást fogja várni egész héten, hanem a közösen eltöltött időt is.
Ahelyett, hogy egész héten veszekednénk a gyerekkel, egyszerűen csak legyünk egyértelműek. Mondjuk el, mit várunk tőle, mit jelent ez nekünk, és mennyiben gondoljuk, hogy ez ugyanolyan természetes dolog, mint az óvoda vagy iskola. Felesleges egész héten idegesítenünk magunkat valamin, ha a végeredmény így is, úgy is ugyanaz.
Ha nem akar angolozni a gyerek, pedig már mindent megpróbáltunk, ne adjuk fel! Megvesztegetés és alkudozás helyett inkább fordítsuk az energiánkat az odafigyelésre. Halgassuk a hanganyagokat vagy nézzük a mesét együtt. Így sokkal nagyobb esélyünk van felfedni a háttérben húzódó okokat, és rávenni a csemeténket az angolozásra, mint nyomással vagy erőszakkal.